In aanbouw Garnalenkotter 'WR 50'

Momenteel is bij ons in aanbouw de WR 50. 
De nieuwe WR 50 krijgt als afmetingen een lengte van 23,95 meter, een breedte van 6,20 meter en een holte van 2,66 meter. De oplevering is in het voorjaar van 2018 gepland.
Het ontwerp van de nieuwe WR 50 is afkomstig van Scheepsbouwkundig Bureau Herman Jansen. 


Brug voor de nieuwbouwkotter WR-50 Concordia, klaar om gespoten en betimmerd te worden.

De stuurhut van de SCH10 staat klaar om betimmerd te worden.


 
 
 

Projecten van de afgelopen maanden

Sloffen met hardox slijtplaten voor de garnalenvisserij

Containersteunen vervaardigen en plaatsen in een Coaster Ship

Replica Pontgat Spoorhaven in Stavoren

Vanaf 1900 reden treinstellen zonder problemen bij Stavoren de pont op richting Enkhuizen. De goederenverbinding werd druk gebruikt, maar raakte in de jaren dertig in verval. In 1936 voer de laatste pont het zogenoemde pontgat uit. In 1950 werd het bouwwerk afgebroken. 

Plaatsen van een nieuwe keerkoppeling in de ST 24 en het uitvoeren van diverse werkzaamheden aan de ST 20.

IJsselmeerkotter ombouwen naar een kottter voor de zegenvisserij

Deze IJsselmeerkotter ST21 hebben wij omgebouwd naar een viskotter welke geschikt is voor de zegenvisserij, de KL50.
Onder zegenvisserij verstaat men een visserijmethode waarbij de vis met een over de bodem slepend net door een omtrekkende beweging wordt ingesloten. 

De volgende werkzaamheden hebben wij oa. aan de viskotter uitgevoerd: 
- beunen met elkaar verbonden, door schuiven te monteren;
- spiegel demontabel maken;
- hydraulische lieren monteren voor spudpalen.

Hieronder ziet een aantal foto's van de vernieuwde viskotter.