In aanbouw Service Vaartuig
In september starten wij met de bouw van een Service Vaartuig. Van dit model zijn er ook meerdere als garnalen kotter gebouwd. Tekenwerk wordt verzorgd door Scheepsbouwkundig Bureau Herman Jansen.
Lengte over alles: 19.95 meter
Lengte over de waterlijn: 17.70 meter
Breedte over de waterlijn: 5.80 meter
Diepgang: 2.60 meter
Spant afstand: 450 mm
GT +/-: 75
Tot die tijd wordt er gewerkt aan een 2e Dutchman 56 voor Sturiƫr Yachts en de verbouw van een motorschip van 20 meter.
Projecten van de afgelopen periode
BOUW VAN EEN SALONBOOT
De salonboot heeft de werf inmiddels verlaten. Wij wensen de eigenaar een behouden vaart en heel veel vaarplezier met de Salonboot.
Bouw van een nieuw ontworpen Trawler
Diverse roestvrijstaal werkzaamheden uitgevoerd op de WR 143
Compleet lummel beslag van roestvrijstaal, roestvrijstalen potdek rondom, gieken verlengd en roestvrijstaal opgezet en bijna alle bussen en ogen van roestvrijstaal gemaakt.
De nieuwbouw garnalenkotter WR50 heeft de haven van Stavoren verlaten en is vertrokken naar de thuishaven Den Oever.
De kotter is in 2018 compleet nieuw gebouwd op onze werf. Wij wensen de bemanning een goede vangst en een behouden vaart.
De SCH10 vist, na een grote verbouwing, weer voor de Hollandse kust
De garnalenkotter heeft de afgelopen een grote refit ondergaan, waaronder een nieuw stuurhuis, hydrauliek, gieken, lummels, lieren enz. Wij wensen de 'Drie Gebroeders' een goede vangst.
Diverse andere projecten
Sloffen met hardox slijtplaten voor de garnalenvisserij
Containersteunen vervaardigen en plaatsen in een Coaster Ship
Replica Pontgat Spoorhaven in Stavoren
Vanaf 1900 reden treinstellen zonder problemen bij Stavoren de pont op richting Enkhuizen. De goederenverbinding werd druk gebruikt, maar raakte in de jaren dertig in verval. In 1936 voer de laatste pont het zogenoemde pontgat uit. In 1950 werd het bouwwerk afgebroken.
Plaatsen van een nieuwe keerkoppeling in de ST 24 en het uitvoeren van diverse werkzaamheden aan de ST 20.